Dictus og Sara Forum Indeks Dictus og Sara
Forum for diskussion af Dictus og Sara - Dansk talegenkendelse og -syntese

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Hjælp til engelsk Windows 8.1

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dictus og Sara Forum Indeks -> Dictus Forum
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Susan

Indmeldt: 06. okt 2014

IndlægSkrevet: 6. okt 2014 21:19    Emne: Hjælp til engelsk Windows 8.1 Besvar, med citat

Hej,

Jeg har en computer med engelsk Windows 8.1 og kan sagtens bruge Dictus til bare at diktere - jeg er ordblind og har mest brug for hjælp til stavefejl. Men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg kan rette fejlgenkendelser eller tilføje ord til ordbogen f.x., når jeg ikke kan bruge danske kommandoer. (Jeg prøvede med engelske kommandoer, men de dur heller ikke.)
Der er forhåbentligt nogle genvejstaster man kan trykke på, når man nu ikke kan bruge verbale kommandoer. Hvad gør jeg?

Tak for hjælpen
Susan
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Mathias

Indmeldt: 14. mar 2013

IndlægSkrevet: 10. okt 2014 13:57    Emne: Besvar, med citat

Hej Susan

Som du selv siger så kan du ikke bruge talekommandoer, og det gør altså at der er flere ting som ikke kan lade sig gøre, da vi ikke kan lave genvejstaster.

Men de to eksempler du netop nævner her kan dog godt løses.
Hvis du vil rette en fejl kan du markere det/de forkerte ord, og blot indtale et nyt, så vil de blive erstattet.

Hvis du vil tilføje ord til ordbogen skal du åbne Dictus kontrolpanel og vælge "tilføj ord til ordbog".
Vis brugerens profil Send privat besked
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dictus og Sara Forum Indeks -> Dictus Forum Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum