Dictus og Sara Forum Indeks Dictus og Sara
Forum for diskussion af Dictus og Sara - Dansk talegenkendelse og -syntese

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Tekstredigering/navigation

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dictus og Sara Forum Indeks -> Dictus Forum
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
sune

Indmeldt: 02. jan 2014

IndlægSkrevet: 2. jan 2014 9:09    Emne: Tekstredigering/navigation Besvar, med citat

Efter at have benyttet til Dragon NaturallySpeaking i mange år, har jeg nu dristet mig til at afprøve Dictus igen. Jeg kan konstatere at programmet er blevet bedre end den første version som jeg sidst prøvede, og det er dejligt! Den halter dog stadig langt bagefter Dragon hvad angår talegenkendelse, men det er nok heller ikke en fair sammenligning, eftersom Dragon servicerer et langt større marked, og har mange flere penge i ryggen. Jeg har heller ikke indtryk af at Dictus lærer fra den almindelige daglige brug ligesom Dragon, kun fra formelt træning.
Der er dog et sted hvor jeg forestiller mig man forholdsvis let ville kunne opnå en markant større effektivitet i den daglige brug med dictus. Og det er i forbindelse med tekst redigering eller navigation. Det er temmelig besværligt at skulle benytte kommandoer som gå et antal ord tilbage. I Dragon kan man i stedet manøvrere rundt i teksten ved at referere til den tekst der allerede er der. Det er meget praktisk, og det gør at man eksempelvis kan bede programmet indsætte markøren efter et bestemt ord eller en bestemt frase - eller direkte rette en bestemt frase. Således kan man også hurtigt manøvrere rundt i teksten, og behøver ikke sidde og tælle sig frem til det rette ord. Det gør simpelthen enorm forskel hvad angår effektivitet.

Sune
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dictus og Sara Forum Indeks -> Dictus Forum Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum