Dictus og Sara Forum Indeks Dictus og Sara
Forum for diskussion af Dictus og Sara - Dansk talegenkendelse og -syntese

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Fejlmeddelelse

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dictus og Sara Forum Indeks -> Dictus Forum
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Kasper Lapp

Indmeldt: 27. sep 2013
Geografisk sted: Aarhus

IndlægSkrevet: 27. sep 2013 15:35    Emne: Fejlmeddelelse Besvar, med citat

Jeg har købt Dictus i dag. Jeg bruger Windows 7, 64 bit, dansk.

Efter installation kørte jeg træningsprogrammet, og det virkede fint. Men da jeg startede "Talegenkendelse" og trykkede "start aflytning" blev jeg straks mødt af en ikke særlig informativ fejlbesked "Dictus: Der er opstået en intern fejl. Send venligst denne fejlrapport til os." Herefter kan jeg ikke gøre andet end at lukke alle programmer og sige okay til en masse dialogbokse.

Jeg har afinstalleret og geninstalleret tre gange (og genstartet computeren mange gange) - hver gang med samme resultat. Da jeg lånte en vens computer og installerede programmet på den, virkede det upåklageligt (jeg var faktisk meget imponeret over, hvor godt det fungerede). Men det hjælper mig jo ikke rigtigt.

Min computer opfylder så vidt jeg kan se alle kravene. Hvad kan fejlen skyldes, og er der noget, jeg kan gøre for at undgå den?
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Mathias

Indmeldt: 14. mar 2013

IndlægSkrevet: 1. okt 2013 15:25    Emne: Besvar, med citat

Hej Kasper.

Hvis du vil kopiere teksten fra fejlrapporten herind så kan jeg få en bedre ide om hvad der kan være galt.

Ellers kan du prøve følgende:

Geninstaller Dictus med antivirus midlertidigt deaktiveret.

Eller

Geninstaller Dictus ved hjælp af commando prompt(eventuelt samtidig med at antivirus er deaktiveret):

Geninstaller som normalt og derefter når du skal installeres skal gøres følgende:

Citat:
Du skal først starte CMD som administrator. Dette gøres ved at åbne start-menuen, søge ”cmd”, højreklikke på CMD.exe og vælge kør som administrator.

Derefter skal du navigere hen til den mappe, hvor Dictus-installeren ligger:
”cd ..” går én mappe op og ”C:” eller ”D:” skifter drev og ”cd <mappe>” går ind i <mappe>

Her er kommandoen, du skal skrive i CMD-vinduet, når du er inde i mappen:
msiexec /i Dictus-Privat.msi /qn+ /l* C:\Dictus_log.txt HASDANISHINTERFACE=YES
eller hvis det er til erhvervsbrug:
msiexec /i Dictus-Erhverv.msi /qn+ /l* C:\Dictus_log.txt HASDANISHINTERFACE=YES

Du kan selvfølgelig udelade logning, men hvis noget går galt, kan vi måske finde årsagen vha msi-loggen.

Du kan selvfølgelig også ringe til os og få hjælp eller fjernstyring tirsdag 13-17 og fredag 13-15.
Vis brugerens profil Send privat besked
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dictus og Sara Forum Indeks -> Dictus Forum Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum