Dictus og Sara Forum Indeks Dictus og Sara
Forum for diskussion af Dictus og Sara - Dansk talegenkendelse og -syntese

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Dictus på Windows 7 64 med engelsk brugerflade

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dictus og Sara Forum Indeks -> Dictus Forum
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
kassoe

Indmeldt: 28. jul 2011

IndlægSkrevet: 18. okt 2012 16:05    Emne: Dictus på Windows 7 64 med engelsk brugerflade Besvar, med citat

Har lige købt/downloaded og forsøgt at installere Dictus 4. For at have konsistente genvejsmenuer har jeg Windows og så vidt muligt alle programmer installeret med engelsk brugerflade.

Ved forsøg på installation giver Dictus 4 fejlmeddelelse og siger at den kræver dansk brugerflade i Windows. Det har jeg ikke set oplyst nogen steder på jeres hjemmeside. Håber I har en modifikation, så jeg kan få den til at køre.

Benytter i forvejen Dragon til engelsk genkendelse, så jeg håber ikke der er problemer med at køre dem sammen. Fandt ikke noget om dette, da jeg googlede.

Vh Bjørn
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
holck

Indmeldt: 19. mar 2012

IndlægSkrevet: 23. okt 2012 10:32    Emne: Besvar, med citat

Hej Bjørn

For at Dictus kan køre, skal du have en Windows med dansk brugerflade, ellers fungerer den ikke. Det står der lidt om her:
http://www.dictus.dk/krav.html

Mange venlige hilsner
Jesper, Dictus
Tilbage til toppen
kassoe

IndlægSkrevet: 23. okt 2012 10:44    Emne: Besvar, med citat

Hej Jesper,

Der var ingen links fra produktbeskrivelsen eller fra butikken til /krav-siden. Den er 'gemt' i jeres supportmenu, som det ikke faldt mig naturligt at kigge på før jeg købte. Jeg havde et andet sted her i dette forum set en af jer skrive, at Dictus nu kører på Win 7 64 men sprogkravet var ikke nævnt.

Jeg googlede i øvrigt også uden at finde noget om Dictus og dansk/engelsk - og jeg tror faktisk også jeg søgte på 'engelsk' her i dette forum. Så måske I kunne gøre kommunikationen lidt tydeligere.

To spørgsmål.

1. Virker Dictus i Google Docs hvis det afvikles i Internet Explorer? Det kan jo være en nem måde at flytte tekst på mellem to computere med næsten ingen forsinkelse.
2. Virker Dictus i Skype chat? De blev jo overtaget af Microsoft for noget tid siden.

Vh Bjørn
Tilbage til toppen
kassoe

IndlægSkrevet: 3. feb 2013 12:12    Emne: Besvar, med citat

Har nu fundet løsning hvor det er muligt at bibeholde engelsk brugerflade når man IKKE benytter Dictus. Så vidt jeg har samlet op vil det kræve at Windows-installationen fra start foretages på dansk, hvilket jeg har gjort. Derefter installeres programmet Vistalizer som kan ændre brugerfladen til ønsket sprog. Når Dictus skal benyttes skal Windows forud genstartes med dansk brugerflade. Jeg har lavet denne opsætning på Win 7 64 Pro. Har ikke testet om det kan lade sig gøre på denne måde at tilføje den danske brugerflade, hvis man starter fra fx en engelsk Windows-installation. Jeg har testet på maskine hvor Dragon også er installeret til engelsk sproggenkendelse og den fungerer også. Noget lignende må kunne fungere på Windows 7 Ultimate versionen, som har facilitet med forskellige brugerfladesprog indbygget. De kommentarer jeg stødte på undervejs i div. fora viser at det helt klart har betydning, hvilket sprog man vælger i forbindelse med første installation.
Tilbage til toppen
johan.andersen

Indmeldt: 25. feb 2013

IndlægSkrevet: 25. feb 2013 14:44    Emne: Besvar, med citat

Hej Bjørn,

Mange tak for dit tip om Vistalizator.

Jeg har testet Google Docs, og talegenkendelse understøttes desværre ikke, hverken i IE9, Chrome eller FireFox.

Skype Chat: Der kan jeg godt diktere.

Beklager det sene svar! Vi var kommet til at overse dine spørgsmål.

Mvh
Johan
Dictus-support
Tilbage til toppen
kassoe

IndlægSkrevet: 27. feb 2013 15:50    Emne: Besvar, med citat

Hej Johan - tak for svar og for at du testede div.
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dictus og Sara Forum Indeks -> Dictus Forum Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum