Dictus og Sara Forum Indeks Dictus og Sara
Forum for diskussion af Dictus og Sara - Dansk talegenkendelse og -syntese

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Når man taler dansk med accent?

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dictus og Sara Forum Indeks -> Dictus Forum
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Beartrack

Indmeldt: 02. feb 2017
Geografisk sted: Odense

IndlægSkrevet: 2. feb 2017 8:40    Emne: Når man taler dansk med accent? Besvar, med citat

Når jeg anbefaler Dictus til indvandrere, der taler dansk med "udenlandsk" accent, bliver jeg ofte mødt med spørgsmålet: "Kan Dictus forstå MIT dansk?"
Jeg kan se et stort potentiale blandt denne gruppe som taler et ufuldkomment dansk med kraftig accent. Og de har brug for at skrive dansk til forskellige myndigheder (bl.a. som forældre til folkeskolen). Specielt har de et stort behov for at få hjælp til at STAVE dansk. Og det er jo det Dictus kan.
Jeg har prøvet at låne dem min mobiltelefon. Men det er jo svagheden ved Dictus at den ikke kan klare flere forskellige brugere på den samme telefon.
Jeg er lektiehjælper og studiestøtte på Vollsmose biblioteket. Så jeg ved at behovet er stort.
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dictus og Sara Forum Indeks -> Dictus Forum Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum