Dictus og Sara Forum Indeks Dictus og Sara
Forum for diskussion af Dictus og Sara - Dansk talegenkendelse og -syntese

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Dictus p Windows 10

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dictus og Sara Forum Indeks -> Dictus Forum
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Mathias

Indmeldt: 14. mar 2013

IndlægSkrevet: 7. aug 2015 14:03    Emne: Dictus p Windows 10 Besvar, med citat

Det anbefales ikke at opgradere til Windows 10, hvis man bruger Dictus meget, da der kan opst forskellige fejl.

Hvis man dog har opgraderet til Windows 10, vil vi meget gerne hre hvordan det gik og hvilke fejl i har oplevet.
Vis brugerens profil Send privat besked
Mathias

IndlægSkrevet: 14. aug 2015 14:06    Emne: Besvar, med citat

Nogle brugere oplever, at Dictus ikke lukker ordentligt ned, efter der er blevet trykket p krydset. For at lukke Dictus helt ned og for at kunne starte det igen skal man bne joblisten. Den kan bnes ved at trykke p CTRL+SHIFT+ESC eller ved at hjreklikke p taskbaren i bunden af skrmen og klikke Start Jobliste.

Nr joblisten er kommet op klikkes der p Flere oplysninger. Herefter kommer der et antal faner frem i toppen. Srg for at vre p fanen Processer. Find herefter processen der hedder Speech Recognition, klik p den og klik p Afslut job nederst i hjre hjrne.

Dictus er nu helt lukket og kan startes igen.
Preben

Indmeldt: 17. aug 2015

IndlægSkrevet: 17. aug 2015 20:09    Emne: windows 10 Besvar, med citat

Hvor lnge vil der g fr vi som har windows 10 kan bruge progamet
Tilbage til toppen
Niels K.

Indmeldt: 18. aug 2015

IndlægSkrevet: 18. aug 2015 16:27    Emne: Windows 10 Besvar, med citat

Jeg har i dag installeret Windows 10 p min pc, som tidligere krte med Windows 7. Efter installationen virkede kontrolpanelet, men det var ikke muligt at aktivere talegenkendelsen. Standardrdet i den slags situationer er at foretage en ny installation af programmet, hvilket jeg derfor gjorde. Herefter virkede det hele som det plejede. Mske endda en anelse bedre. Den eneste forskel er at oplysningerne i vinduet for talegenkendelse nu er p engelsk, hvor de tidligere var p dansk. Jeg har ikke oplevet problemer med at lukke og genstarte programmet.
Tilbage til toppen
Mathias

IndlægSkrevet: 21. aug 2015 12:33    Emne: Besvar, med citat

Hej Niels

Det lyder jo dejligt positivt.

Desvrre overskriver Microsoft nogle filer ved opdatering der krver geninstallering af Dictus.

Teksten i talegenkendelsesboksen er desvrre skrevet af Microsoft og i Windows 8 og Windows 10 har de ikke oversat teksten til dansk.
Der er desvrre ikke nogen mulighed for at ndre det til dansk, men alt diktering osv. er stadig p dansk.
ivan

Indmeldt: 07. feb 2016
Geografisk sted: Højbjerg

IndlægSkrevet: 7. feb 2016 11:26    Emne: Dictus virker ikke i windows 10 Besvar, med citat

Hej,
Er der nogen som har haft held til at køre dictus på windows 10?

Jeg har kørt installationen, og gennemført træning.
Men når jeg vil anvende dictus i et word dokument, lyder det, som at den blander en "engelsk sprog fil" ind i setuppet, og når jeg "stopper" min tale/sætning, forsætter programmet, og det ligerne nærmest at den læser op, eller får input fra andet steds.

Er der andre som har oplevet lignede?
Eller nogen som har lykkeds med at få det til at virke på windows 10?

Nogen fifs?
pft. I
Tilbage til toppen
Mathias

IndlægSkrevet: 8. feb 2016 14:26    Emne: Besvar, med citat

Hej Ivan

Først og fremmest, er det en dansk Windows version du har?
For det andet, har du et USB headset og har du valgt den rigtige mikrofon i Dictus Kontrolpanel?

Det eneste problem der er tilbage på Windows 10 er at man bliver nødt til at klikke på startmenuen efter man har lukket Dictus for at kunne starte det igen.
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dictus og Sara Forum Indeks -> Dictus Forum Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum