Dictus og Sara Forum Indeks Dictus og Sara
Forum for diskussion af Dictus og Sara - Dansk talegenkendelse og -syntese

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Træningsmoduler

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dictus og Sara Forum Indeks -> Dictus Forum
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Dino

Indmeldt: 12. jun 2009
Geografisk sted: Frederikshavn

IndlægSkrevet: 12. jun 2009 14:10    Emne: Træningsmoduler Besvar, med citat

Nu har jeg læst alle de medfølgende træningsmoduler, men jeg synes stadig væk det virker dårligt. Embarassed

Har i flere trænings tekster til at ligge på jeres hjemmeside man kan downloade, eller er eneste mulighed at man starter forfra.

Hvis man skal starte forfra hvordan gør man så det, er det bare et spørgsmål om at slette sin profil

Hilsen

Dino
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Carsten Christoffersen

Indmeldt: 18. aug 2006

IndlægSkrevet: 15. jun 2009 12:24    Emne: Besvar, med citat

Efter du har læst træningsteksterne, har du så husket at trykke på knappen "Opdater profil" ?
Først efter du har trykket på denne knap bliver al træningen gennemført.

Vi har ikke flere træningstekster.
Dictus programmet har også tilstrækkeligt materiale til at kende din stemme og din måde at tale på.

Nu skal du øve dig selv i at tale tydeligt. Det kan godt tage nogen tid at blive god til. Vi anbefaler at du starter med nogle helt almindelige sætninger - fx. "Jeg går en tur i skoven med min hund. Solen skinner og vi har det dejligt". Når du har god genkendelse med sådanne eksempler, kan du begynde at diktere det du gerne vil skrive.

Hvis du ønsker at slette den træning, du har gennemgået, gøres det fra menupunktet Filer / Slet træningsdata.
Du kan evt. tage en backup for det tilfældes skyld at du fortryder og gerne vil have træningen ind igen (Filer / Gem sprogdata).
Malan Østerberg

Indmeldt: 14. maj 2014

IndlægSkrevet: 14. maj 2014 9:02    Emne: Træningsmodulet godkender fejl. Besvar, med citat

Jeg har talt langsomt og tydeligt med Dictus, i en godkendt Plantronics mikrofon, med korrekt indstilling, i lang tid nu.

Jeg har læst de fleste træningsmoduler op, og opdager så at Dictus stadig ikke kan forstå hvad jeg siger, jeg skal rette hele tiden og det er virkelig i overkanten.

Jeg gik så tilbage til træning, slettede alle data, og startede forfra, langsomt og roligt i diktering, og denne gang lavede jeg bevidste fejl i nogle af teksterne.

Desværre godkender Dictus alt hvad jeg læser op, skriften bliver grøn og man sendes videre til næste tekst.

Så kan jeg bedre forstå, hvorfor Dictus skriver så meget forkert når jeg efterfølgende dikterer selv.

Hvordan får jeg Dictus til at lade være med at acceptere ord, der er forkert indtalt, i træningsmodulerne. Det handler vel ikke om at komme igennem træningen men om at lære Dictus ordene så korrekt som muligt?

På forhånd tak for hjælpen

Hilsen Malan
Tilbage til toppen
Mathias

Indmeldt: 14. mar 2013

IndlægSkrevet: 6. jun 2014 12:39    Emne: Besvar, med citat

Hej Malan

Jeg kan se at vi har været i email korrespondance med dig. Jeg regner med at du fik løst problemerne der, ellers må du lige skrive igen.
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dictus og Sara Forum Indeks -> Dictus Forum Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum