Dictus og Sara Forum Indeks Dictus og Sara
Forum for diskussion af Dictus og Sara - Dansk talegenkendelse og -syntese

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Problemer med Dictus i Windows 8

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dictus og Sara Forum Indeks -> Dictus Forum
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Julieha

Indmeldt: 28. okt 2013

IndlægSkrevet: 28. okt 2013 14:42    Emne: Problemer med Dictus i Windows 8 Besvar, med citat

Jeg bruger dictus 4,1 på en Windows 8 computer, og jeg oplever et par problemer.
1. Hvis jeg siger 'slet forrige 3 ord', får jeg at vide, at denne kommando ikke er tilgængelig.
2. Når jeg tøver efter at have sagt 'komma' er det næste ord med stort forbogstav.
3. Der kommer ofte mellemrum mellem et ord og et komma, selv om jeg taler rimelig hurtigt; sådan , her.

Det er ret irriterende, er der noget, jeg kan gøre ved det?

Vh. Julie
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Mathias

Indmeldt: 14. mar 2013

IndlægSkrevet: 29. okt 2013 15:05    Emne: Besvar, med citat

Hej Julie.

Kan du prøve at trykke Ctrl + Shift + Esc gå ind i fanen ydeevne og se hvor mange % CPU-brug står på imens du bruger Dictus og så rapporterer tilbage?

Det lyder muligvis som om computeren er overbelastet og derfor får forkert information.

Endvidere hvilket program er det du skriver i? Bare Word?
Julieha

IndlægSkrevet: 29. okt 2013 16:31    Emne: problemer med dictus i windows 8 fortsat Besvar, med citat

CPU står og svinger mellem 1 og 6%. Jeg har imidlertid fundet ud af, at hvis jeg åbner dictus, før jeg åbner det word dokument, jeg skal skrive i, så er der ikke problemer.

Vh. Julie
Tilbage til toppen
Mathias

IndlægSkrevet: 29. okt 2013 16:44    Emne: Besvar, med citat

Yderst mystisk, men super at det virker Smile
Julieha

IndlægSkrevet: 29. okt 2013 17:47    Emne: Besvar, med citat

En anden ting jeg lige har fundet ud af, er at jeg kun kan diktere i emailprogrammer, hvis jeg er gået ind via internet Explorer. Hvis jeg derimod bruger Google Chrome virker det ikke. Jeg ved ikke, om I klar over dette, men hvis I ikke er, at det måske relevant info.
Tilbage til toppen
Camilla

Indmeldt: 07. sep 2013

IndlægSkrevet: 1. nov 2013 12:03    Emne: Re: Problemer med Dictus i Windows 8 Besvar, med citat

Tilføjelse kl. 12.19: Det virker helt at lukke Word og åbne det igen.

Jeg oplever de samme problemer som Julie: Får store bogstaver, hvor jeg ikke vil have det, og kan ikke engang rette via ret forrige ord, da den kommando heller ikke er tilgængelig. Jeg kan i øvrigt heller ikke gå til slutningen af dokumentet. NB: Det gør ingen forskel for mig, om jeg åbner Dictus før Worddokumentet.

Julieha skrev:
Jeg bruger dictus 4,1 på en Windows 8 computer, og jeg oplever et par problemer.
1. Hvis jeg siger 'slet forrige 3 ord', får jeg at vide, at denne kommando ikke er tilgængelig.
2. Når jeg tøver efter at have sagt 'komma' er det næste ord med stort forbogstav.
3. Der kommer ofte mellemrum mellem et ord og et komma, selv om jeg taler rimelig hurtigt; sådan , her.

Det er ret irriterende, er der noget, jeg kan gøre ved det?

Vh. Julie
Tilbage til toppen
Mathias

IndlægSkrevet: 1. nov 2013 14:40    Emne: Besvar, med citat

Julieha skrev:
En anden ting jeg lige har fundet ud af, er at jeg kun kan diktere i emailprogrammer, hvis jeg er gået ind via internet Explorer. Hvis jeg derimod bruger Google Chrome virker det ikke. Jeg ved ikke, om I klar over dette, men hvis I ikke er, at det måske relevant info.

Prøv at højreklikke på talegenkenderen, gå ind i indstillinger og sæt flueben ved Tillad diktering alle steder.

Camilla skrev:
Jeg oplever de samme problemer som Julie: Får store bogstaver, hvor jeg ikke vil have det, og kan ikke engang rette via ret forrige ord, da den kommando heller ikke er tilgængelig. Jeg kan i øvrigt heller ikke gå til slutningen af dokumentet. NB: Det gør ingen forskel for mig, om jeg åbner Dictus før Worddokumentet.

Hej Camilla. Jeg sender det videre i systemet og håber vi kan finde ud af hvad der får den til det.
Mathias

IndlægSkrevet: 1. nov 2013 14:55    Emne: Besvar, med citat

Hej igen

Kan jeg få en af jer til at sætte logning til i Dictus prøve at genskabe fejlene og sende loggen til os?

Det gøres på følgende måde:

Højreklik på Dictus Kontrolpanel og vælg Åbn filplacering. I det nyåbnede vindue åbnes programmet dictusdebugadmin.exe, her sættes flueben ved "Logging af debug text til log fil". For at åbne loggen klikkes "Open Log..." ved siden af.

Når det er gjort så start et word dokument og eventuelt notesblokken samtidig, klik på Windows ur og dato så I kan se præcis hvad se hvad sekundviseren står på.

Prøv så at diktere noget i word, bare 1-2 minutter, og skriv ned i nottesblokken det præcise tidspunkt når den laver en af disse fejl.

Luk så Dictus ned, gå tilbage i dictusdebugadmin.exe, klik på Open Log, gem den et eller andet sted og send den samt tidspunkter skrevet ned i jeres notesblok til os på support@dictus.dk og slå debuggen fra igen.

Så vil vi have en meget bedre chance for at finde ud af hvad fejlen er.
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dictus og Sara Forum Indeks -> Dictus Forum Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum