Dictus og Sara Forum Indeks Dictus og Sara
Forum for diskussion af Dictus og Sara - Dansk talegenkendelse og -syntese

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Alternativ analysator overreagerer

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dictus og Sara Forum Indeks -> Dictus Forum
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Alan

Indmeldt: 24. maj 2011
Geografisk sted: 2700 Brønshøj

IndlægSkrevet: 29. aug 2013 9:30    Emne: Alternativ analysator overreagerer Besvar, med citat

Den alternative analysator kan finde på at blive overaktiv, så den reagerer flere gange på hver eneste indtaling. Problemet plejer dog at forsvinde ved genstart af talegenkendelse.
Når jeg bruger Dictus sammen med Trados 2007 TagEditor, hjælper det dog ikke at genstarte talegenkendelse. I praksis bevirker det, at jeg ikke kan bruge Dictus med TagEditor. Jeg har ikke fundet nogen funktion til at deaktivere den alternative analysator, heller ikke i brugermanualen.
Mathias

Indmeldt: 14. mar 2013

IndlægSkrevet: 29. aug 2013 13:26    Emne: Besvar, med citat

Hej Alan

Lige et par indledende spørgsmål.

Vil det sige at når den alternative analysator er kommet frem så popper den op flere gange for den samme indtaling? Eller fjerner den, den gamle og kommer op igen på ny hele tiden?
Hvilken version af Dictus har du?
Hvilken version af Windows har du?

Sidst rettet af Mathias 29. aug 2013 14:36, rettet 1 gang
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Alan

IndlægSkrevet: 29. aug 2013 13:47    Emne: Re: Besvar, med citat

Mathias skrev:
Hej Alan

Lige et par indledende spørgsmål.

Vil det sige at når den alternative analystor er kommet frem så popper den op flere gange for den samme indtaling? Eller fjerner den, den gamle og kommer op igen på ny hele tiden?
Hvilken version af Dictus har du?
Hvilken version af Windows har du?

Hej Mathias,
Ja, den popper op inden jeg har talt færdig, og spørger om de første par ord eller kun et enkelt. Når jeg har valgt et alternativ, skriver den det valgte, hvorefter jeg må fortsætte indtaling af sætningen derfra. Det får den til at poppe op med et nyt spørgsmål osv.

Det er Dictus 3.0, build 3007.

Jeg bruger Vista.

Venlig hilsen,
Mathias

IndlægSkrevet: 29. aug 2013 15:00    Emne: Besvar, med citat

Hej Alan

Jeg har lige forhørt mig og fået at vide at det er en ting Microsoft har valgt specielt ved Windows Vista som gør det fejlagtigt.

Det skyldes at programmet du prøver at diktere i egentlig ikke tillader diktering. Når man så har sat flueben ved "Tillad diktering alle steder" prøver den så alligevel og det leder til dette virvar.

Hvis du prøver at slå "Tillad diktering alle steder" fra, kan du være heldig at det virker. Ellers gør det desværre ikke. Det vil dog virke bedre i en anden version af Windows.
Alan

IndlægSkrevet: 30. aug 2013 11:00    Emne: Re: Besvar, med citat

Mathias skrev:
Hej Alan

Jeg har lige forhørt mig og fået at vide at det er en ting Microsoft har valgt specielt ved Windows Vista som gør det fejlagtigt.

Det skyldes at programmet du prøver at diktere i egentlig ikke tillader diktering. Når man så har sat flueben ved "Tillad diktering alle steder" prøver den så alligevel og det leder til dette virvar.

Hvis du prøver at slå "Tillad diktering alle steder" fra, kan du være heldig at det virker. Ellers gør det desværre ikke. Det vil dog virke bedre i en anden version af Windows.

Hej Mathias,
Tak for din research. Det er dog ikke lykkedes mig at finde nogen funktion til fravælgelse af diktering hverken i TagEditor eller i kontrolpanelet til Vista.

Venlig hilsen
Mathias

IndlægSkrevet: 3. sep 2013 12:02    Emne: Besvar, med citat

Prøv at fravælge diktering alle steder i Dictus. Ved at højreklikke på talegenkenderen, gå ind i Indstillinger og så fjern fluebenet i "Tillad diktering alle steder".
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dictus og Sara Forum Indeks -> Dictus Forum Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum