Dictus og Sara Forum Indeks Dictus og Sara
Forum for diskussion af Dictus og Sara - Dansk talegenkendelse og -syntese

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Tilføj ord Dictus 4

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dictus og Sara Forum Indeks -> Dictus Forum
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
holger

Indmeldt: 25. nov 2007

IndlægSkrevet: 27. sep 2012 12:20    Emne: tilføje ord taler vi om uger eller måneder? Besvar, med citat

hej!
rart at programmet nu kan køre på en 64 bit maskine så man kan udnytte pcén fuldt ud uden at dele den op.

Går der uger eller måneder inden man kan tilføje ord i 64 bit versionen eller er det for tidlig at sige noget om det i øjeblikket?

vil anskaffe programmet indenfor den nærmeste fremtid.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
holck

Indmeldt: 19. mar 2012

IndlægSkrevet: 27. sep 2012 12:40    Emne: Re: Opgradering fra version 1 Besvar, med citat

Bønsing skrev:
Hej dictus!
Jeg har en version 1, som jeg (selvfølgelig) gerne vil have skiftet til den nye version 4 (pga. 64-bit).
Jeg har følgende spørgsmål:
- Kan jeg få hele min personlige "ordbog" overført?

Ja, det kan du fint
Bønsing skrev:
- Kan jeg få rabat på skift fra den gamle til den nye?

Nej, det kan du desværre ikke. Der er kun rabat, hvis du opgraderer fra Dictus 3.

Jesper, Dictus
holck

Indmeldt: 19. mar 2012

IndlægSkrevet: 27. sep 2012 12:44    Emne: Re: tilføje ord taler vi om uger eller måneder? Besvar, med citat

holger skrev:
hej!
rart at programmet nu kan køre på en 64 bit maskine så man kan udnytte pcén fuldt ud uden at dele den op.

Går der uger eller måneder inden man kan tilføje ord i 64 bit versionen eller er det for tidlig at sige noget om det i øjeblikket?

vil anskaffe programmet indenfor den nærmeste fremtid.

Du kan faktisk godt tilføje ord til ordbogen i den nuværende version, men du skal gøre det via funktionen "Tilføj ord fra dokumenter". Vi regner med at have de manglende funktioner klar i løbet af en måneds tid.

Jesper, Dictus
Carsten Christoffersen

Indmeldt: 18. aug 2006

IndlægSkrevet: 28. sep 2012 9:58    Emne: Besvar, med citat

Der er endnu en måde at tilføje enkeltord.

I Dictus kontrolpanel er der en knap der hedder "Tilføj / slet ord". Her kan man også tilføje ord, men man er nødt til at lukke Dictus ned og genåbne Dictus før man kan diktere ordet.

Det kan være irriterende at skulle lukke Dictus bare fori man har tilføjet et ord og derfor håber vi også meget snart at være klar med talekommandoen "Tilføj ord til ordbogen" - fordi så kan man straks efter diktere ordet.
Alan

Indmeldt: 24. maj 2011
Geografisk sted: 2700 Brønshøj

IndlægSkrevet: 24. jun 2013 14:39    Emne: Besvar, med citat

Ordbogen i Dictus har visse svagheder. Den medfølgende ordbog indeholder en mængde tilfældigt input, som jeg godt ville kunne fjerne, da jeg ikke bruger materialet, som kun giver anledning til fejl og beslaglægger datakapacitet. Men sletning nærmest umuliggøres af, at funktionen ”tilføj/slet ord” er alt for langsom til formålet. Det ville virkelig hjælpe, hvis man kunne markere et vilkårligt antal ord til sletning, i stedet for som nu møjsommeligt at måtte slette dem et for et.
Dertil kommer, at der er en masse ord med for mig uønskede stavemåder – som ikke kan slettes!!!
Det er lidt forbavsende, hvis sådanne tilfældige fejl gentager sig i den ene version af at program efter den anden. De sparsomme oplysninger om betalingsopgraderingen version 4 nævnet intet herom?
Jeg gætter på at konteksttuneren i version 4 kan indlæse dokumenter i nyere Word-versioner, men har ikke set det nævnt?
Mathias

Indmeldt: 14. mar 2013

IndlægSkrevet: 9. jul 2013 12:52    Emne: Besvar, med citat

Hej Alan

Hvis du vil slette en masse ord, kan du trykke Alt-J når ordet er markeret, dette kan du så gøre med en masse ord, og så til sidst vælge OK, og så vil de alle være slettet.

Der er desværre nogle ord som ikke kan slettes på grund af intern grammatik i programmet. Men hvis du har forslag til nogle som fx er outdatede i forhold til den nyeste retskrivningsordbog kan du sende dem til support@dictus.dk, så vil vi tage dem med i vores overvejelser til næste release.

For at indlæse dokumenter skal de stadig være i .txt eller .doc format. Men hvis et .docx dokument fx skal indlæses kan det gemmes direkte fra word i .txt eller .doc format under Gem Som, og så skal man ændre i Filtype under navnet.
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dictus og Sara Forum Indeks -> Dictus Forum Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum