Dictus og Sara Forum Indeks Dictus og Sara
Forum for diskussion af Dictus og Sara - Dansk talegenkendelse og -syntese

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Stemme i Dictus 4.1

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dictus og Sara Forum Indeks -> Dictus Forum
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
butler

Indmeldt: 20. jun 2013
Geografisk sted: nordjylland

IndlægSkrevet: 30. jun 2013 16:43    Emne: Stemme i Dictus 4.1 Besvar, med citat

Hej Dictus.

Jeg har lidt problemer meget at Dictus, den snakker bagefter jeg har sagt noget i mikrofonen selvom jeg ikke har sat det til, hvad gør jeg for at få løst dette her problem?

Jeg har også problemer med Dictus ikke blev aktiveret med stemmer kontrollen, hvad gør jeg for at få dette løst? med start og stop af lytning. men nogle virke det så underligt Smile. Og problemer med at Dictus fryser norman højreklik op på must tast en for lav en ændring i miljøet.

Men ellers er der kun det sædvanlige start problemer som man sikkert lige skal igennem for at få Dictus til at virke som vi skal.

med venlig hilsen

Torben Jensen

Torben Jensen
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Mathias

Indmeldt: 14. mar 2013

IndlægSkrevet: 9. jul 2013 12:31    Emne: Besvar, med citat

Hej Torben

I forhold til at Dictus snakker når du har sagt noget, er du så helt sikker på at ekko funktionen er slået fra i Dictus Kontrolpanel under fanen "Opsætning"?
Hvis du er det, så har jeg oplevet at den gjorde det en gang før, men her var det så Microsofts oplæser der var slået til. Du kan finde denne under Windows menuen > Alle programmer > Tilbehør > Øget tilgængelighed > Oplæser. Prøv at slå alt fra inde i det program.

Hvis Dictus ikke reagerer på start og stop aflytning kan du prøve at kigge under Windows menuen > Kontrolpanel > Øget tilgængelighed > Talegenkendelse > Avancerede taleindstillinger og sætte hak i tjek boksen "Slå stemmeaktivering til".

Det lyder umiddelbart mærkeligt at Dictus fryser når du højreklikke på talegenkenderen. Men prøv at åbne joblisten (tast Ctrl+Shift+Esc) vælg fanen Processer, find "Sapisvr.exe" og tjek om tallet i CPU kolonnen stiger dramatisk når du prøver at højreklikker, og rapporter så tilbage om den gør eller ej, så må vi se på det derfra Smile
Vis brugerens profil Send privat besked
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Dictus og Sara Forum Indeks -> Dictus Forum Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum